Миколаївське районне управління юстиції

  

Головна | Мій профіль | Вихід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Правова допомога
konkurs advokatiw 5
Статистика
Головна » 2011 » Травень » 26 » Правові аспекти позашкільної освіти
11:28
Правові аспекти позашкільної освіти

Позашкільна освіта - сукупність знань,  умінь та навичок,  що отримують  вихованці,  учні  і  слухачі  в позашкільних навчальних закладах у час,  вільний від навчання в загальноосвітніх та  інших навчальних закладах. 

Позашкільна освіта  є  складовою системи безперервної освіти, визначеної Конституцією України, Законом України "Про освіту", Законом України «Про позашкільну освіту»,   і  спрямована  на  розвиток  здібностей  та  обдарувань вихованців,  учнів і слухачів,  задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.

Вихованці,  учні  і  слухачі  мають  право   на   здобуття позашкільної  освіти  відповідно  до  їх  здібностей,  обдарувань, уподобань та інтересів.

Позашкільна освіта здобувається учнями у позаурочний та  позанавчальний час у позашкільних навчальних закладах та інших навчальних закладах як центрах позашкільної освіти  незалежно  від підпорядкування,  типів  і  форм власності,  в тому числі в школах соціальної   реабілітації, міжшкільних навчально-виробничих комбінатах, професійно-технічних   та  вищих  навчальних  закладах І-ІІ рівнів акредитації. 

Здобуття позашкільної освіти грунтується на принципі добровільності вибору типів закладів та видів діяльності,  а також здійснюється за участю батьків  або осіб,  які  їх замінюють, трудових колективів, громадських організацій, товариств, фондів.

Основними завданнями позашкільної освіти є:

виховання громадянина України;

вільний розвиток  особистості  та формування  її соціально-громадського досвіду;

виховання у   вихованців,   учнів   і   слухачів   поваги  до Конституції України,  прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;

виховання у вихованців,  учнів і слухачів патріотизму, любові до України,  поваги до народних  звичаїв,  традицій,  національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;

виховання у   вихованців,   учнів   і   слухачів  шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;

створення умов для творчого,  інтелектуального,  духовного  і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;

формування   у  вихованців,  учнів  і  слухачів  свідомого  й відповідального   ставлення   до  власного  здоров'я  та  здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;

задоволення освітньо-культурних  потреб  вихованців,  учнів і слухачів,  які  не  забезпечуються  іншими  складовими   структури освіти;

задоволення потреб    вихованців,    учнів   і   слухачів   у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;

пошук, розвиток   та   підтримка   здібних,   обдарованих   і талановитих вихованців, учнів і слухачів;

вдосконалення фізичного    розвитку   вихованців,   учнів   і слухачів,  підготовка  спортивного  резерву  для  збірних   команд України з різних видів спорту;

організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;

виховання в учасників навчально-виховного  процесу  свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;

формування здорового   способу   життя  вихованців,  учнів  і слухачів;

здійснення інформаційно-методичної  та  організаційно-масової роботи.

Позашкільна освіта у позашкільних  навчальних  закладах  може здійснюватися за такими напрямами:

художньо-естетичний, який    забезпечує    розвиток   творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних  навичок,  оволодіння  знаннями  в  сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

туристсько-краєзнавчий, який   спрямовується   на   залучення вихованців,  учнів  і  слухачів  до активної діяльності з вивчення історії  рідного   краю   та   довкілля,   світової   цивілізації, географічних,    етнографічних,   історичних   об'єктів   і   явищ соціального життя,  оволодіння практичними уміннями та навичками з туризму та краєзнавства;

еколого-натуралістичний, який      передбачає      оволодіння вихованцями,  учнями   і   слухачами   знаннями   про   навколишнє середовище,  формування екологічної культури особистості,  набуття знань і досвіду  розв'язання  екологічних  проблем,  залучення  до практичної  природоохоронної роботи та інших біологічних напрямів, формування  знань,  навичок  в  галузях  сільського  господарства: квітництво, лісництво, садівництво, грибівництво, бджільництво;

науково-технічний, який   забезпечує   набуття   вихованцями, учнями  і  слухачами  техніко-технологічних  умінь   та   навичок, розширення    наукового   світогляду,   підготовку   до   активної науково-дослідної  роботи,   оволодіння   сучасною   технікою   та технологіями;

дослідницько-експериментальний, який     сприяє     залученню вихованців,   учнів   і   слухачів    до    науково-дослідницької, експериментальної,  конструкторської  та  винахідницької  роботи в різних галузях науки,  техніки,  культури  і  мистецтва,  а  також створенню   умов  для  творчого  самовдосконалення  та  виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань;

фізкультурно-спортивний або   спортивний,   який   забезпечує розвиток   фізичних   здібностей  вихованців,  учнів  і  слухачів, необхідні  умови  для  повноцінного  оздоровлення,   загартування, змістовного  відпочинку  і  дозвілля,  занять фізичною культурою і спортом,  підготовку  спортивного  резерву  для   збірних   команд України, набуття навичок здорового способу життя;

військово-патріотичний, який   забезпечує   належний   рівень підготовки вихованців,  учнів і  слухачів  до  військової  служби, виховання патріотичних почуттів та громадянської відповідальності;

бібліотечно-бібліографічний, який  спрямований на поглиблення пізнавальних інтересів вихованців, учнів і слухачів, підвищення їх інформаційної  культури,  набуття  навичок і умінь орієнтуватися у зростаючому потоці інформації;

соціально-реабілітаційний, який     забезпечує      соціальне становлення та розвиток інтересів,  здібностей,  нахилів, потреб у самореалізації вихованців,  учнів і  слухачів,  підготовку  їх  до активної  професійної  та  громадської діяльності,  організацію їх змістовного дозвілля та відпочинку;

оздоровчий, який забезпечує необхідні умови  для  змістовного відпочинку   та   передбачає   оволодіння  вихованцями,  учнями  і слухачами знаннями  про  здоровий  спосіб  життя,  організацію  їх оздоровлення,  набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого здоров'я і формування гігієнічної культури особистості;

гуманітарний, який    забезпечує     розвиток     здібностей, обдарувань,  практичних  навичок  вихованців,  учнів  і  слухачів, оволодіння знаннями з основ наук соціально-гуманітарного циклу.

Позашкільна освіта здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних  можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я у різноманітних організаційних формах:  заняття,  гурткова робота,  клубна робота,  урок, лекція, індивідуальні заняття,  конференція,  семінар, читання, вікторина, концерт,  змагання,  тренування,  репетиція,   похід,   екскурсія, експедиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках,  сільськогосподарських та промислових   підприємствах,   на   природі  та  в  інших  формах, передбачених статутом позашкільного навчального закладу.

Підготувала:

провідний спеціаліст МРУЮ

А.Шабліста

Переглядів: 1059 | Додав: АЛЯ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Травень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Сайти
Корисні посилання
 

 

 
 
 
 
 
 
 
Copyright MyCorp © 2024